یاداشت های معلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

معلمی عشق است وایثار اگر به دید شغل به آن می نگری آن را رها کن والابرتومبارکباد

یاداشت های معلــــــــــــــــــــــــــــــــــــــم

معلمی عشق است وایثار اگر به دید شغل به آن می نگری آن را رها کن والابرتومبارکباد

آموزش ریاضی

 در این تایپیک بخشهایی از روش تدریس ریاضی ششم  را از سایت آموزش ریاضی قرار می دهم ؛این قسمت هرچند روز یک بار با آماده شدن فایل سایر درسها به روز می شود؛امیداست که مورد استفاده همکاران ارجمند قرار بگیرد.

فصل 5و6 اضافه شده است



فصل اول

درس1  


درس2  


 راهبرد حل مسئله


 درس 3


 درس 4 


 

فصل دوم

درس 1


 درس 2


 راهبرد حل مسئله 


 درس 3


 درس4 


 

فصل سوم

درس 1


 درس 2


 

 فصل چهارم

درس 1


درس 2 


راهبرد حل مسئله


درس 3


درس4


 

فصل پنجم

درس 1 


درس 2


حل مسئله


درس 3


درس 4

 فصل ششم  

درس 1


درس 2


حل مسئله


درس 3


درس 4


 فصل هفتم  
 فصل هشتم  

انواع انرژی ها -ششم دبستان

نرژی باد- انرژی حاصل از هوای متحرک:
بارها اتفاق افتاده فرفره به دست دویده‌ایم و از چرخیدن پره‌های رنگارنگ آن لذت برده‌ایم و یا در یک روز تابستانی از به پرواز در آمدن بادبادک‌مان لذت برده‌ایم. ولی هیچ‌گاه فکر کرده‌اید علت چرخش پره‌های فرفره و یا پرواز بادبادک در آسمان چیست؟ بله؛ علت همه‌ی این حرکت‌ها جابجایی هواست . این جابجایی در آسمان تولید باد می‌کند. به تعبیر درست‌تر، باد بر اثر گرم شدن غیر یکنواخت هوای سطح زمین به وجود می‌آید.

انسان هزاران سال است که از انرژی باد به عنوان یک منبع بهره می‌برد. به عنوان مثال بادبانها برای حرکت کشتی‌ها از محبوس کردن باد در خود استفاده می‌کنند. ایرانیان باستان از آسیاب‌های بادی بزرگ، برای آرد کردن غلات استفاده می‌کردند و هلندی‌ها نیز از قرن چهاردهم میلادی برای رساندن آب به زمین‌های بالاتر از سطح دریا از آسیاب‌های بادی استفاده می‌کردند. امروزه دولت‌های سراسر دنیا به تولید برق از انرژی باد علاقه‌مندند.

ادامه مطلب ...

آزمون ریاضی

        

     

زمون ریاضی 1           

آزمون ریاضی 2           

آزمون ریاضی 3           

آزمون ریاضی 4           


برای دانلود بقیه  روی ادامه کلیک کنید

ادامه مطلب ...

کسر متعارفی ----عددخای اعشاری

   


منبع:آموزش ریاضی

دانلود نرم افزارهای فصل هفتم ریاضی ششم

دانلود نرم افزارهای فصل هفتم ریاضی ششم


محتوای آموزشی ریاضی

محتوای آموزشی ریاضی ششم ابتدایی بخش اول و دوم (پاورپوینت)دانلود

 

نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل دوم-1                            دانلود

نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل دوم -2                            دانلود

نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل سوم- 1                          دانلود

 نمونه سؤالات ریاضی ششم  فصل سوم- 2                         دانلود 

منبع: آموزش ریاضی

فرمول سحرآمیز معلمی‌ که توانسته بچه‌های کوچه پس‌کوچه‌های

فرمول سحرآمیز معلمی‌ که توانسته بچه‌های کوچه پس‌کوچه‌های فقیرنشین را به موفقیت برساند، این بود: "خیلی ساده است، من از صمیم قلب به یکایک آن بچه‌ها عشق می‌ورزیدم".

 استاد دانشگاهی از دانشجویان رشته‌ی جامعه‌شناسی خواسته بود تا به کوچه پس‌کوچه‌های کثیف و پرجمعیت بالتیمور بروند و سوابق ‌‌٢٠٠ پسر نوجوان را گرد آورند. سپس از آن‌ها خواسته بود که نظر و ارزیابی خود را درباره‌ آینده‌ همان نوجوانان در گزارشی به رشته‌ تحریر درآورند. مضمون گزارش همه‌ دانشجویان چنین بود: "هیچ شانسی ندارند."!

‌‌٢٥ سال پس از آن استادی دیگر از همان دانشگاه ضمن برخورد با مدارک و بررسی‌های این تحقیق از دانشجویان خود می‌خواهد تا مساله را پیگیری کنند و ببینند چه بر سر آن ‌‌٢٠٠ نوجوان آمده است. دانشجویان دریافتند به استثنای ‌‌٢٠ پسری که مرده یا به محل‌های دیگر رفته بودند، ‌‌١٧٦ نفر از ‌‌١٨٠ نفر باقیمانده در شغل‌های نسبتا خوبی چون وکالت، پزشکی و تجارت مشغول به کار هستند.

استاد متعجب می‌شود و تصمیم می‌گیرد موضوع را تا اخذ نتیجه‌ نهایی پیگیری کند. همه‌ این مردان در منطقه‌ تحقیق به سر می‌بردند و از این رو برای استاد این امکان وجود داشت تا تک تک آنان را ملاقات کرده و بپرسد: "علت موفقیت شما چه بوده است ؟" در هر مورد، این پاسخ پر احساس را شنیده بود که ": یک معلمی‌ داشتیم که..."

معلم هنوز در قید حیات بود، لذا استاد توانست وی را که حالا دیگر کاملا پیر شده بود، ولی هنوز هشیاری و ذکاوت از سکناتش می‌بارید پیدا کند و فرمول سحرآمیزش را که به وسیله آن توانسته بود این بچه‌های کوچه پس کوچه‌های پایین شهر را به چنان موفقیت‌هایی برساند، بپرسد.

چشمان معلم از شنیدن این سوال برق زده بود و لبانش به لبخندی ملایم به حرکت درآمده بود که: "خیلی ساده است، من از صمیم قلب به یکایک آن بچه‌ها عشق می‌ورزیدم."

گلستان ســـــــــــــــــــــــــــــعدی

کی از پسران هارون‌الرشید پیش پدر آمد خشم‌آلود، که سرهنگ‌زاده مرا دشنام مادر داد. هارون ارکان دولت را گفت: جزای چنین کس چه باشد؟ یکی اشاره به کشتن کرد و دیگری به زبان بریدن و دیگری به مصادره و نفی. هارون گفت: ای پسر کرم آنست که عفو کنی و گر توانی تو نیزش دشنام مادر ده. نه چندان‌که انتقام از حد گذرد انگاه ظلم از طرف ما باشد و دعوی از قِبل خصم.                                                                                                                                                         نه مرد است آن به نزدیک خردمند / که با پیل دمان پیکار جوید بلی مرد آنکس است از روی تحقیق / که چون خشم آیدش باطل نگوید (گلستان سعدی

چگونه می توانیم استعدادوتوانمندی فرزندان خود راشکوفا کنیم ؟


چگونه می توانیم استعدادوتوانمندی فرزندان خود راشکوفا کنیم ؟

نظام آموزش وپرورش یک جامعه باید شرایط وامکانات لازم رابرای اعضای جامعه به نحوی فراهم کند که هریک از آنها بتوانندتوانمندی ها واستعدادهای خود را درحد اعلی به رشد ومشکوفایی برسانندودرعین حال این وظیفه راهماهنگ وتوامان انجام دهند یعنی آموزش وپرورش به صورت تلفیقی .

ادامه مطلب ...