در این تایپیک بخشهایی از روش تدریس ریاضی ششم را از سایت آموزش ریاضی قرار می دهم ؛این قسمت هرچند روز یک بار با آماده شدن فایل سایر درسها به روز می شود؛امیداست که مورد استفاده همکاران ارجمند قرار بگیرد.
فصل 5و6 اضافه شده است
![]() |
فصل اول |
|
![]() |
فصل دوم |
|
![]() |
فصل سوم |
|
![]() |
فصل چهارم |
|
فصل پنجم |
|
|
![]() |
فصل ششم |
|
![]() |
فصل هفتم | |
![]() |
فصل هشتم |
نرژی باد- انرژی حاصل از هوای متحرک: | |||
|
ادامه مطلب ...
زمون ریاضی 1
ادامه مطلب ...
محتوای آموزشی ریاضی ششم ابتدایی بخش اول و دوم (پاورپوینت)دانلود
نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل دوم-1 دانلود
نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل دوم -2 دانلود
نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل سوم- 1 دانلود
نمونه سؤالات ریاضی ششم فصل سوم- 2 دانلود
منبع: آموزش ریاضی
برای دانلود طرح درس های روزانه ی علوم پنجم روی قسمت های موردنظر کلیک کنید .
برای دانلود بقیه بخش ها روی ادامه مطلب کلیک کنیدادامه مطلب ...
فرمول سحرآمیز معلمی که توانسته بچههای کوچه پسکوچههای فقیرنشین را به موفقیت برساند، این بود: "خیلی ساده است، من از صمیم قلب به یکایک آن بچهها عشق میورزیدم".
استاد دانشگاهی از دانشجویان رشتهی جامعهشناسی خواسته بود تا به کوچه پسکوچههای کثیف و پرجمعیت بالتیمور بروند و سوابق ٢٠٠ پسر نوجوان را گرد آورند. سپس از آنها خواسته بود که نظر و ارزیابی خود را درباره آینده همان نوجوانان در گزارشی به رشته تحریر درآورند. مضمون گزارش همه دانشجویان چنین بود: "هیچ شانسی ندارند."!
٢٥ سال پس از آن استادی دیگر از همان دانشگاه ضمن برخورد با مدارک و بررسیهای این تحقیق از دانشجویان خود میخواهد تا مساله را پیگیری کنند و ببینند چه بر سر آن ٢٠٠ نوجوان آمده است. دانشجویان دریافتند به استثنای ٢٠ پسری که مرده یا به محلهای دیگر رفته بودند، ١٧٦ نفر از ١٨٠ نفر باقیمانده در شغلهای نسبتا خوبی چون وکالت، پزشکی و تجارت مشغول به کار هستند.
استاد متعجب میشود و تصمیم میگیرد موضوع را تا اخذ نتیجه نهایی پیگیری کند. همه این مردان در منطقه تحقیق به سر میبردند و از این رو برای استاد این امکان وجود داشت تا تک تک آنان را ملاقات کرده و بپرسد: "علت موفقیت شما چه بوده است ؟" در هر مورد، این پاسخ پر احساس را شنیده بود که ": یک معلمی داشتیم که..."
معلم هنوز در قید حیات بود، لذا استاد توانست وی را که حالا دیگر کاملا پیر شده بود، ولی هنوز هشیاری و ذکاوت از سکناتش میبارید پیدا کند و فرمول سحرآمیزش را که به وسیله آن توانسته بود این بچههای کوچه پس کوچههای پایین شهر را به چنان موفقیتهایی برساند، بپرسد.
چشمان معلم از شنیدن این سوال برق زده بود و لبانش به لبخندی ملایم به حرکت درآمده بود که: "خیلی ساده است، من از صمیم قلب به یکایک آن بچهها عشق میورزیدم."
چگونه می توانیم استعدادوتوانمندی فرزندان خود راشکوفا کنیم ؟
نظام آموزش وپرورش یک جامعه باید شرایط وامکانات لازم رابرای اعضای جامعه به نحوی فراهم کند که هریک از آنها بتوانندتوانمندی ها واستعدادهای خود را درحد اعلی به رشد ومشکوفایی برسانندودرعین حال این وظیفه راهماهنگ وتوامان انجام دهند یعنی آموزش وپرورش به صورت تلفیقی .
ادامه مطلب ...